De appstores van Apple en Android zitten vol apps. Toch downloaden gebruikers slechts sporadisch een app. De kans is zelfs groot dat ze de laatste paar weken geen enkele app hebben gedownload. Van alle apps die ze downloaden gebruiken ze er daarenboven slechts enkele heel frequent.
Mobiele websites daarentegen worden dagelijks en zelfs meerdere keren per dag bekeken. De reden hiervoor is dat een website veel toegankelijker is. Een browser laat ook toe om meerdere websites actief te laten en er gemakkelijk tussen te switchen. De browser is het centrale punt van de smartphone om inhoud te bekijken en te ontvangen.
Wanneer een gebruiker iets wil kopen, opzoeken of consulteren, dan heeft hij geen zin om eerst een app te downloaden. Hij wil onmiddellijk overgaan tot actie. Met een mobiele website is dat mogelijk en hou je de customer journey intact. Niettemin kan je de WebApp downloaden en wel zonder de gebruiker op te houden.
Combineer de gemakken van een mobiele website met de voordelen van een app. Het gebruiken van een camera, het sturen van pushberichten, de WebApp offline gebruiken. Het is allemaal mogelijk met een mobiele WebApp die het beste van de twee samenvat in één oplossing.